سبد خرید 0 تومان
یک ماشین لباسشویی ‌خوب چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

یک ماشین لباسشویی ‌خوب چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

1400/11/30 |

ماشین لباسشویی اتوماتیک یکی از پر مصرف‌ترین لوازم خانگی است که مدام مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به بازار رقابتی که برای این محصول وجود دارد، انتخاب یک ماشین لباسشویی باید بر اساس بازدهی و عملکرد بالای دستگاه باشد. 

برنامه‌های ماشین لباسشویی 

ماشین لباسشویی‌ها دارای انواع برنامه‌های شستشو هستند. چیزی که در خرید باعث جدا نمودن یک برند از سایر برندها می‌شود، عملکرد بهتر در شستشو و تمیزی بیشتر و ضمانت در عمر و دوام محصول است. 
ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی  لباس‌های نخی و کتان 

این برنامه برای لباس‌هایی استفاده می‌شود که جنس آنها از پنبه است. با تنظیم این برنامه دمای آب و سرعت خشک کن و آبکشی تنظیم شده و مانع از آسیب رسیدن به لباس می‌شود.

برنامه لباس‌های پشمی و کاموایی

در لباس‌های پشمی و کاموایی هم از آب سرد استفاده می‌شود. این برنامه مانع  آسیب در لباس‌ها و بد فرم شدن و مویر شدن لباس‌های پشمی و کاموایی می‌شود.

برنامه شستشو با نصف لیتر آب

این برنامه بسیار کاربردی برای مواقعی به کار می‌رود که مقدار لباس‌ها کم است و ممکن است به آن لباس نیاز داشته باشید اما  هنوز ظرفیت لباسشویی پر نشده است. انتخاب این برنامه باعث کاهش مصرف مواد شوینده،  آب و انرژی می‌شود.

برنامه شستشوی سریع

این برنامه برای لباس‌هایی که به صورت روزانه تعویض‌ می‌شوند و کثیف نیستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. شستشوی سریع  برای لباسهایی  که در اثر مرطوب شدن و تعریق شسته شوند، کاربرد دارد. این برنامه در حداقل زمان و با سرعت زیاد، باعث تمیزی لباس‌های روزانه می‌شود.

 برنامه ضد چروک 

با تنظیم ماشین لباسشویی روی این برنامه، لباس‌ها چروک نمی‌شوند و در نتیجه اتوکشی لباس‌ها بسیار آسان صورت می‌گیرد.

برنامه شستشوی اقتصادی

انتخاب این برنامه باعث کاهش دادن درجه حرارت آب و صرفه جویی در مصرف برق ‌می‌شود. 

انواع حرکت‌ها در موقع شستشو 

برندهای مدرن در بازار سعی در بالا بردن کیفیت شستشو دارند. آنها از برنامه‌هایی استفاده می‌کنند که آسیب کمتری به لباس وارد شود و لباس‌ها را  مانند شستشوی دستی بشویند. آنها  برای این کار از انواع حرکات مانند آبکشی، پیچاندن، تاب دادن، ساییدن و  غلتاندن استفاده می‌کنند. 
برنامه‌های ماشین لباسشویی

شستشوی لباس‌ها با بخار 

این برنامه باعث تمیزی بیشتر لباس‌ها می‌شود. خصوصاً در هنگام  شستشوی  پرده‌ها که در زمستان به علت وجود لوازم گرمایشی تیره می‌شوند، استفاده از این برنامه سبب تمیزی بیشتر و مانع از چین  و چروک می‌شود و از الیاف پارچه نیز محافظت می‌نماید.

 صفحه نمایش دیجیتال

لباسشویی‌های مدرن دارای صفحه نمایش دیجیتال هستند که باعث افزایش زیبایی در ماشین لباسشویی می‌شوند و علاوه بر آن دور موتور، نوع برنامه در حال اجرا و دمای آب را نیز نشان می‌دهند. 

برنامه تاخیر در زمان شستشو

 یکی از ویژگی‌های ماشین لباسشویی‌های مدرن، دادن برنامه تغییر زمان شستشو است. با دادن این برنامه شما می‌توانید در زمانی از روز که در منزل نیستید، شستشو را به تعویق بیندازید. در این حالت دستگاه به صورت اتوماتیک روشن شده و شستشو را انجام می‌دهد.

قفل کودک

برندهای معتبر ماشین لباشویی‌های اتوماتیک موجود در بازار دارای قفل کودک هستند. با استفاده از این برنامه دیگر خطری فرزندان کوچک را تهدید نخواهد کرد.
قفل کودک ماشین لباسشویی

 موتور  ماشین لباسشویی

دستگاههای مدرن دارای موتورهایی با عملکرد بسیار بالا هستند. این موتورها با نام موتورهای دایرکت درایو طراحی می‌شوند که بدون تسمه هستند و به صورت مستقیم دیگ را به حرکت در می‌آورند. این موتورها صدای بسیار کمی دارند و باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شوند. از مزایای مهم موتورهای دایرکت درایو بدون لرزش بودن دستگاه و کاهش مصرف آب و برق است. همچنین حذف تسمه و لوازم جانبی باعث افزایش ظرفیت دستگاه شده است.

 تمیز کن خودکار ماشین لباسشویی

اکثر ماشین لباسشویی‌های مدرن مجهز به تمیز کن خودکار هستند. این برنامه‌ باعث می‌شود، شوینده‌های باقی مانده در مخزن و لوله‌های لباسشویی با استفاده از آب داغ تمیز شوند و رسوب در آنها ایجاد نشود. همچنین  این کار باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

جنس بدنه ماشین لباسشویی 

جنس  یکی از مواردی هست که به روی کیفیت و همچنین قیمت دستگاه تاثیر بسزایی دارد. لباسشویی‌های جدید از جنس استیل و ضد زنگ ساخته شده‌اند‌. البته در بازار ماشین لباسشویی‌هایی از جنس پلاستیک مقاوم و یا سرامیک با قیمت پایین‌تری موجود است اما دوام و ماندگاری جنس استیل مورد استقبال بیشتر مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
قطعات ماشین لباسشویی

سنسور حباب ساز

یکی از ویژگی‌های خوب ماشین لباسشویی‌هایی با برندهای معتبر، برنامه استفاده از فناوری حباب ساز است. با تنظیم این برنامه روی دستگاه و افزودن مواد شوینده و  مخلوط شدن آن با هوا، باعث ایجاد کف در لباس‌ها می‌شود. این کف‌ها  با نفوذ در داخل الیاف لباس، باعث تمیزی بیشتر لباس‌ها می‌شود. این روش بدون استفاده از آب داغ است و باعث آسیب کمتری به لباس‌ها می‌شود.  این نوع لباسشویی‌ها مصرف انرژی بسیار کمی دارند و سر و صدا در ماشین لباسشویی‌های حباب‌ساز بسیار پایین است.

سنسور  عیب یاب هوشمند

ماشین لباسشویی‌های مدرن هم ممکن است گاهی دچار خرابی شوند. ماشین لباسشوی‌های مدرن، مجهز به سنسور عیب‌یاب هوشمند هستند. اگر قسمتی از دستگاه دچار مشکل شود، کد خطا بر روی سیستم صفحه نمایش نشان داده می‌شود. در بعضی از مدل‌های قدیمی صدای زنگ پخش می‌شود که تعمیرکاران با توجه به نوع صدا متوجه خطایی رخ داده می‌شوند و به رفع عیب دستگاه می‌پردازند.

سرعت چرخش  در ماشین لباسشویی

هر قدر سرعت چرخش دستگاه بیشتر باشد، کارایی و میزان پاک‌کنندگی دستگاه بیشتر است و از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. میزان سرعت  چرخش در ماشین لباسشویی‌های  مدرن ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه است. برای خرید ماشین لباسشویی معتبر، به کم مصرف بودن و دارا بودن برچسب انرژی توجه نمایید. 

 ماشین لباسشویی چند کیلویی بخریم؟

انتخاب ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی باید بر اساس میزان شستشو و تعداد افراد خانوار انتخاب شود. برای مثال ممکن است یک خانواده سه نفری از یک خانواده پنج نفره شستشوی بیشتری داشته باشند و حجم لباس آنها بیشتر باشد. در زیر ارقام نوشته شده برای یک خانواده با شستشوی معمولی در نظر گرفته شده است.
  • برای خانواده  ۲ تا ۳ نفره بین ۶ تا ۸ کیلویی 
  • برای خانواده ۳ تا ۶ نفر بین ۷ تا ۱۰ کیلویی
  • خانواده بالای ۵ الی ۶ نفر بالای ۸ کیلویی

ماشین لباس‌شویی چند کیلویی برای شستشوی پتو بخریم؟

قبل از قرار دادن پتو در داخل ماشین لباسشویی ابتدا باید مطمعن شویم که دستگاه دارای برچسب شستشوی پتو است. در بیشتر ماشین لباسشویی‌های مدرن، پتوهای تابستانی نازک به راحتی قابل شستشو است. برخی از پتوها قابل شستشو در ماشین لباسشویی نیستند. برای شستن پتوهای بزرگتر باید به ظرفیت ماشین لباسشویی و وزن پتو دقت کنید. معمولا  لباسشویی‌های با ظرفیت  ۸ تا ۹ کیلو به بالا برای شستشوی پتو طراحی‌ شده‌اند. 
ماشین لباسشویی برای شستشوی پتو

چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم؟

یکی از مواردی که در شستشوی لباس باید به آن توجه نمود، مقدار شوینده‌ای است که داخل دستگاه ریخته می‌شود. این مقدار  تاثیر زیادی در تمیز کردن لباس و مراقبت از سلامت لباس و  سلامت دستگاه می‌نمایید. 
پودر برای ماشین لباسشویی
برای انجام این کار در مخرن مخصوص شوینده‌ها به مقدار متعادل یعنی ( نه زیاد که باعث سر ریز شدن مخزن شود و نه به میزان کم که باعث جا ماندن اثرات لکه‌ها شود) بلکه به مقدار متوسط پودر یا مایع بریزید.
ریختن پودر بیش از حد علاوه بر اینکه  باعث رسوب مازاد پودر در زیر لگن می‌شود، باعث ایجاد کپک و بوی بد در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی می‌شود. در صورت ایجاد چنین مشکلی بعد از هر بار شستشو میکروب‌های بیشتری به لباس‌ها می‌چسبند و امکان بروز حساسیت‌های پوستی نیز بسیار افزایش می‌یابد. 
 

 


دسته بندی مطالب

میتونم راهنماییتون کنم؟