سبد خرید 0 تومان
چگونه یک یخچال خوب بخریم

چگونه یک یخچال خوب بخریم

1400/11/23 |
یخچال و فریزر یکی از ضروری‌ترین وسایل هر خانه به شمار می‌رود. با توجه به تنوع محصولات و  افزایش برندهای مختلف در بازار انتخاب نوع برند یخچال ، اندازه و کیفیت خوب و خرید با قیمت مناسب برای مشتریان بسیار حا٬‍يز اهمیت است. در این مقاله به ۱۶ نکته مهم در انتخاب یک یخچال می‌پردازیم.

انتخاب ابعاد مناسب

یکی از ویژگی‌های مهمی که در خرید یخچال و فریزر باید مد نظر قرار گیرد، انتخاب ابعاد مناسب است. انتخاب ابعاد باید متناسب با فضای  آشپزخانه باشد. بنابراین قبل از خرید باید عرض و ارتفاع یخچال اندازه‌گیری شود. همچنین اگر یخچالی را انتخاب کنید که از درب ورودی منزلتان و وارد نشود این امر نیز بسیار ناخوشایند است. پس حتما قبل از خرید یخچال به این مسائل دقت نمایید.
 
 

فضای داخلی یخچال و فریزر 

فضای داخلی یخچال باید طوری باشد که بتوان مواد غذایی را به مقدار لازم و ضروری در آن جا داد. اتتخاب اندازه هر یخچال  با توجه به مقدار خرید مصرف کننده و تعداد افراد هر خانوار متفاوت است.‌ مثلا اگر هر دو سه روز یک بار به خرید می‌روید بهتر است یخچال‌های کوچکتر را انتخاب کنید. انتخاب یخچال‌های بزرگ علاوه  بر اشغال کردن جای بیشتر در آشپزخانه، باعث افزایش مصرف برق می‌شود.
 
فضای داخلی یخچال و فریزر

انتخاب یخچال‌های با مصرف برق کمتر 

  یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در خرید یخچال و فریزر مورد بررسی قرار گیرد کم مصرف بودن‌ آنهاست. یخچال‌هایی که دارای برچسپ انرژی می‌باشند، ۲۰ درصد نسبت به سایر دستگاه‌ها کمتر برق مصرف می‌کنند. برچسب‌های انرژی  توسط نهادهایی داخلی به سازندگان محصول داده می‌شود. این     برچسب نشان دهنده این است که راندمان یخچال و فریزر بالاتر است و مانع از هدر رفتن انرژی می‌گردد.           

 فیلتر ضد باکتری تهویه هوا 

یخچال‌های مدرن مجهز به فیلتر تهویه هوا و ضد باکتری می‌باشند. جنس این فیلترها از کربن است. این فیلترها باعث جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در یخچال‌ها و فریزرها می‌شوند. همچنین این فیلتر‌ها با بهره‌گیری از فن باعث تعویض هوای داخل یخچال و جلوگیری از رشد میکروب‌ها می‌شوند در نتیجه محصولات غذایی با کیفیت بهتر و در مدت زمان طولانی‌تری در یخچال و فریزر نگهداری می‌شوند.
 
 فیلتر ضد باکتری تهویه هوا یخچال
 

به فوت یخچال توجه شود

فوت به گنجایش و ظرفیت یخچال گفته می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده، یخچال‌هایی با فوت‌های مختلف مانند یخچال‌های تک در، یخچال‌های ساید و دو قولو  تولید می‌کنند .که تعداد فوت در هر کدام متفاوت است. هر خانوار باید مقدار فوت یخچال را به تعداد اعضای خانواده انتخاب کند.هر قدر فوت و گنجایش یخچال بالاتر باشد، به مراتب هزینه برق هم افزایش میابد.  
 برای زوج‌های جوان و خانواده‌های با تعداد افراد کم، یخچالی با فوت حدودا ۱۸ تا ۲۲ فوت پیشنهاد می‌شود. برای خانواده‌های بیش از پنج نفر یخچال‌هایی با ظرفیت ۲۲ تا ۴۰ فوت پاسخگوی نیاز آنهاست.
 
فوت یخچال
 

یخچال‌های ایرانی ارزان و  پرفروش

یخچال‌ه‌های مدرن دارای فیلتر تصفیه هوا، فیلتر تصویه آب،‌ آلارم باز ماندن درب  و نورپردازی با لامپ‌های ال ای دی هستند. نوار لاستیکی درب‌های آنها ضد باکتری است و همچنین دارای سیستم خودکار برفک زدایی هستند که این خصوصیت باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.

یخچال‌های معمولی 

یخچال‌هایی که به سبک کلاسیک در بازار عرضه می‌شوند، قسمت بالای آن یخچال و قسمت پایین آن فریزر است. این یخچال‌ها در بین مصرف کنندگان از محبوبیت بیشتری برخوردارند و هزینه ارزان‌تری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارند.

فضای داخلی فریزر معمولی 

قسمت فریزر یخچال هم از چهار تا پنج کشوی نگهداری مواد غذایی فریز شده به کار رفته است که سوراخ‌های پایین  هر کشو  باعث انتقال سرما و منجمد شدن مواد غذایی می‌شوند. بخش بالایی برخی از فریزرها دارای یخ ساز نیمه اتوماتیک هستند  که به صورت دستی پر می‌شود و بعد از آماده شدن توسط اهرم، یخ‌ها به راحتی قابل جابه جایی است.

یخچال فریزر ساید بای ساید

این نوع یخچال‌ها علاوه بر مدرن بودن ظاهری شیک و زیبا به آشپزخانه می‌دهد و ظرفیت ذخیره‌سازی خوبی برای فریز کردن مواد غذایی دارد. این یخچال‌ها دارای آپشن‌های ویژه‌ای هستند که از جمله دارا بودن یخ ساز و آب سرد کن تمام اتوماتیک است که مانند یخچال‌های کلاسیک ساده نیاز به پرکردن مخزن با دست نیست. این یخچال‌ها فضای بیشتری از آشپزخانه را اشغال می‌کنند و قیمت یخچال ساید بای ساید از دیگر یخچالها کمی گران تر است.
 
یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال‌های درب فرانسوی  

یکی از یخچال‌های پر فروش و مدرن یخچال‌های درب فرانسوی هستند. این یخچال‌ها هم مانند یخچال‌های ساید فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. این یخچال‌ها از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردارند. قسمت بالای یخچال دارای دو درب است که از طرفین باز می‌شود که روی یکی از درب‌ها آب سرد کن و یخ‌ساز تعبیه شده است. فریزر در یخچال‌های فرانسوی در قسمت پایین است. از مزایای این یخچال و فریزرهای فرانسوی عریض بودن آن است که این خصوصیت باعث می‌شود خوراکی‌های خیلی بزرگ مانند هندوانه و ظروف غذای بزرگ به راحتی قابل جا دادن باشد. هزینه خرید این یخچال ها کمی بیشتر است.‌
 
یخچال‌های درب فرانسوی

یخچال و فریز دو قولو

این یخچال‌ها طرفداران ویژه‌ای دارند. یخچال و فریز کاملا از هم جدا هستند و دارای فضای بسیار بزرگی هم برای نگهداری مواد غذایی تازه و هم برای فریز کردن مواد غذایی دارند. این یخچال‌ها را هم می‌توان در کنار هم قرار داد و هم بخاطر محدودیت فضای آشپزخانه، می‌توان مثلا فریزر را در مکان دیگری مانند بالکن یا حیات خلوت قرار داد.
 
یخچال و فریز دو قولو

رنگ یخچال 

یخچال‌های سفید معمولا خیلی راحت‌تر از سایر یخچال‌ها تمیز می‌شوند. در صورت خرید این نوع یخچالها هزینه کمتری برای قیمت پرداخت می‌کنید.همچنین انرژی کمتری برای تمیز کردن آنها صرف می‌کنید.
یخچالهای تیره و زغالی بسیار شیک و پر فروش هستند، این یخچال‌ها قیمت بالاتری نسبت به رنگ سفید دارند.
 یخچالهای طرح دار با رنگ های متنوع به تازگی در بین مردم محبوب شده‌اند که با ظرافت و سلیقه خاصی  طراحی شده‌اند. در موقع خرید این یخچال‌ها باید توجه داشته باشید که در صورت تعویض بقیه اثاثیه منزل اگر این طرح‌ها با دیگر لوازم همخوانی نداشته باشند، بسیار ناخوشایند به نظر می‌رسد. زیرا یخچال از جمله وسایلی نیست که مدام در حال تعویض قرار گیرد.
 
رنگ یخچال

جنس بدنه یخچال

انتخاب جنس بدنه یخچال مساله حائز اهمیتی است. یخچال‌هایی با بدنه استیل و ضد زنگ  بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسند. این یخچال‌ها بخاطر مقاوم بودن بدنه  قیمت بالاتری نسبت به سایر یخچال‌ها دارند. از معایب این یخچالها ماندن رد اثر انگشت در روی بدنه است .این مساله برای کسانی  که وسواس هستند خیلی خوشایند نیست زیرا مدام باید در حال پاک کردن بدنه  باشند. در این صورت پیشنهاد می‌شود که  رنگ مات یا ضد لک آن را بخرید که هزینه آن کمی بیشتر است.

درب یخچال 

در موقع خرید یخچال باید توجه داشته باشید که دستگیره‌ها خیلی بالا و پایین نباشند و درها به راحتی باز و بسته شوند. البته بعضی از درب‌ها طوری طراحی شده‌اند که قابل برعکس کردن می‌باشند. 
 
درب یخچال

توجه به گارانتی

یکی از مسائل مهمی که در خرید کالا باید مورد توجه قرار گیرد، داشتن گارانتی معتبر است. یک یخچال ایرانی خوب علاوه بر مناسب بودن قیمت، دارا بودن کیفیت و برند خوب، باید متضمن کارکرد خوب و ایمنی دستگاه هم باشد. شرکت‌های تولید کننده  معمولا از یک سال تا سه سال به مشتریان خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند.

توجه به قیمت ارزان و فروش اقساطی محصول

خرید ارزان  یک محصول فقط بستگی به برند ندارد. زیرا ممکن است  یک محصول مشابه در فروشگاه‌های متفاوت ارزانتر یا گرانتر عرضه شود. بنابراین بهتر است پس از تعیین نوع محصول فروشگاه‌هایی را  برای خرید مد نظر داشته باشیم که هم محصول با کیفیت و ارزان و هم پرداخت اقساطی را به ما ارائه دهد که معروف‌ترین این فروشگاه‌ها می‌تواند لوازم خانگی آتی مارت است. 
 

دسته بندی مطالب

میتونم راهنماییتون کنم؟