سبد خرید 0 تومان
کولر آبی پرتابل چه کاربردی دارد؟

کولر آبی پرتابل چه کاربردی دارد؟

1400/12/07 |
کولر آبی پرتابل یکی از وسایل خنک کننده است که در فصول گرم سال از آن استفاده می‌شود. این نوع کولر آبی دارای قابلیت‌هایی است که  از مهم‌ترین آن می‌توان قابل حمل بودن آن ذکر کرد. این کولرها که به نام کولر رومیزی هم شناخته می‌شود در اتاق‌های کوچک،  ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی استفاده می‌شود. این کولرها  دارای انواع رومیزی پایه‌دار و بدون پایه هستند. 
 

مزایای استفاده از کولر آبی پرتابل

 
از کولرهای آبی پرتابل در فروشگاه‌های کوچک و کارگاه‌های کوچک هم می‌توان استفاده نمود. کولرهای آبی پرتابل در هر مکان و فضایی که باشند به سادگی قابلیت جابجایی را دارند. قابل حمل بودن کولر آبی پرتابل باعث می‌شود که در فصول سرد سال به راحتی این کولر  را به مکان دیگری جا به جا کرد.
 

کولر آبی پرتابل

کولرهای آبی پرتابل مانند کولرهای آبی و گازی نیاز به سرویس‌های مداوم ندارند. این کولرها فضای کمی را اشغال می‌کنند و در مکان‌های کوچک راندمان کاری بسیار بالاتری دارند.
 
 یک کولر پرتابل خوب دارای وزن کمی است و در محیط های مسکونی جابجایی آن برای بانوان راحت‌تر باشد.
 
در کولرهای آبی پرتابل، آب و برق کمتری نسبت به دیگر کولرها مصرف می‌شود.
 
جنس رویه کولر آبی  پرتابل از پلاستیک با دوام تولید می‌شود. دارا بودن چرخ در بعضی از مدل‌ها ، باعث راحتی در جابجایی کولر می‌شود.
 
کولرهای آبی پرتابل
 
 بعضی از مدل‌های کولرهای آبی پرتابل دارای لامپ LED است که باعث زیبایی محیط می‌شود.
 
کولرهای پرتابل برای فضاهایی با متراژ کوچک حداکثر ۲۰ متر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کولرها با پرتاب هوا  به میزان ۸ متر و دارا بودن فن دو سرعته  راندمان کاری بسیار بالاتری نسبت به کولرهای آبی دستی معمولی دارند.
 
کولر آبی پرتابل
 
مخزن این کولرها طوری ساخته شده‌اند که اگر آب شهری به مدت چند ساعت قطع شود کولر می‌تواند به کار خود ادامه دهد.
 

 استفاده از پد سلولوزی

 
در کولرهای آبی پرتاب به جای پوشش پوشال از پد سلولزی استفاده می‌شود. پد سلولوزی وظیفه جذب آب و رطوبت را بر عهده دارد. بافت منسجم‌تر پد سلولوزی نسبت به پوشال ، قابلیت جذب بالاتری را دارد. این پدها فاقد رسوب و شوره هستند و بازدهی آنها بسیار بالاتر از پوشال است. 
 
انواع کولر آبی پرتابل
 
انسجام این پدهای سلولوزی مانع از ورود حشرات به داخل کولر می‌شود. این پدها با گرفتن گرد غبار از محیط‌، از برگشت دوباره آنها به محیط جلوگیری می‌کند. و باعث ایجاد هوای سالم‌تر می شوند.  پدهای سلولوزی آنتی باکتریال هستند و  این پدها تا ۳۰ درصد نسبت به کولرهای پوشالی خنکای بیشتری دارند. 
 
استفاده از پد سلولزی در کولر آبی پرتابل باعث افزایش بازدهی و افزایش تبخیر می‌شود که این کار سبب خنک شدن بیشتر محیط را به همراه دارد. قدرت جذب بالای آب و نگهداری آن  باعث  خیس ماندن می‌شود و چند روز این  رطوبت روی پدها باقی می‌ماند.  این کار باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌گردد.
 

روش‌های تامین هوای خنک در کولر آبی پرتابل   

 
کولرهای آبی پرتابل برای تامین هوای خنک از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در مدل‌های قدیمی آب به صورت دستی پر می‌شد اما در مدل‌های جدید قابلیت نصب شیلنگ وجود دارد تا آب آن از این طریق تامین شود. در سایر مدل‌ها برای خنک سازی محیط احتیاج به آب نمی‌باشد.
 
در ساختار کولرهای آبی پرتابل از آنیون استفاده شده است که آنیون باعث می‌شود جذب اکسیژن فعال شده توسط کولر به راحتی انجام شود.
 

چگونگی نصب کولر آبی پرتابل   

  
نصب و راه اندازی کولر آبی پرتابل بسیار راحت است. این کولرها نیاز به کانال کشی ندارند و همچنین نصب آنها نیاز به تخصص خاصی ندارد.
 

تنظیم میزان باد در کولرهای آبی پرتابل

 
یکی از ویژگی‌های این کولرها تنظیم سرعت و جهت جریان باد است.این کولرها قابلیت تنظیم باد به چهار جهت را داراست. در بعضی از مدل‌های کولر آبی پرتابل این کار به صورت خودکار انجام می‌شود.
 

مخزن آب کولر آبی پرتابل

 
در کولرهای آبی پرتابل مصرف آب کم است.  با دارا بودن مخزن ۲۰ لیتری آب، مصرف کننده دیگر دغدغه تمام شدن آب کولر را نخواهد داشت. خصوصا این کولرها دارای یک نشان‌گر است که  مقدار آب باقیمانده در مخزن را به مصرف کننده نشان می‌دهد.
 
در کولرهای کم مصرف آبی پرتابل، حجم مخزن حدود ۱۴ لیتر است. در این مخزن‌ها تا ۸ ساعت نیاز به پر کردن آب نیست. با انتخاب کولرهای آبی پرتابل کم مصرف، در مصرف آب و دفعات پر کردن آب هم صرفه جویی می‌شود.
 

معایب کولر آبی پرتابل

 
یکی از معایب  این کولرها  این  است که به خاطر استفاده در داخل ساختمان سر و صدای آن ممکن است آزار دهنده باشد. خصوصاً اگر برند مناسبی را انتخاب نکنیم.
 
کولرهای آبی پرتابل  برای مکان‌های بزرگ کارایی خوبی نخواهند داشت. 
 
انتخاب حجم میزان بالای ۱۴ لیتر دارای معایبی است که از جمله آنها می‌توان به سنگین‌تر بودن وزن این کولرها اشاره نمود. 
 

 نکاتی برای خرید کولر پرتابل    

 
این کولرها در اندازه‌های مختلف در برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار موجود هستند. در نظر گرفتن ویژگی‌های مانند وزن کم، جنس مرغوب، باکیفیت و بادوام، ظاهر زیبا و تنظیمات مربوط به باد خنک، ظرفیت مخزن آب و  قابلیت گردش  هوا از جمله نکاتی است که در موقع خرید به آن باید توجه نمود.
 
 

 دارا بودن برچسب انرژی 

 
برای کاهش در هزینه‌های انرژی، کولری را انتخاب نمایید که دارای برچسب انرژی باشد. این کولرها انرژی کمتری نسبت به سایر کولرها مصرف می‌کنند.
 
برای خرید یک کولر پرتابل کم مصرف در برندهای معتبر، درجه بندی بر حسب انرژی وجود دارد. هر چقدر کولر دارای درجه بالاتری باشد، همان قدر هم از لحاظ میزان مصرف انرژی پایین‌تر خواهد بود. 
 
برچسب انرژی تقریباً در بیشتر وسایل برقی یکسان است. دقت کنید در خرید کولر آبی پرتابل مانند دیگر وسایل از دارا بودن  برچسب انرژی مطمئن شوید. 
 
کم مصرف‌ترین   کولر آبی حدود ۵۰ وات برق مصرف می‌کند. از این معیار می‌توانید یک مدل مناسب را انتخاب کنید.
 

نکاتی کاربردی برای استفاده از کولر آبی پرتابل

 
برای بهتر عمل کردن و بالا بردن راندمان کولر و کم کردن میزان گرما بهتر است هنگام کار کردن کولر در یا پنجره یا یک تهویه برای جابجایی هوا باز باشد تا در موقع کار کردن کولر، محیط دچار دم نشود. کولرهای آبی رطوبتی را وارد محیط می‌کنند که اگر تهویه مناسبی نداشته باشد باعث دم کردگی محیط خواهند شد.
 

 کولر آبی پرتابل

 

برای دوام و ماندگاری بیشتر کولر بهتر است که مخزن تخلیه آب به موقع پر شود تا به دستگاه فشار وارد نشود.
 
هیچگاه روی کولر وسیله سنگینی قرار ندهید و بدون استفاده از ریموت کنترل به  پره‌ها دست نزنید.
دارا بودن ریموت کنترل باعث می‌شود که بتوانیم از راه دور سرعت را کم و زیاد کنیم و یا کولر را خاموش و روشن کنیم.  این قابلیتی است که در کولرهای آبی وجود ندارد.
 
کولرهای پرتابل را در جایی قرار دهید که سر راه نباشد زیرا جابجایی آن در هنگامی که مخزن آب پر اسن کار بسیار سختی‌ست.
 
کولر آبی پرتابل
 
بهترین مکان نصب کولر آبی پرتابل نزدیک پنجره یا در می‌باشد در موقع نصب دقت نمایید که یک متر جلوتر و یک متر عقب‌تر از کولر فضای خالی باشد.
 

دسته بندی مطالب

میتونم راهنماییتون کنم؟