سبد خرید 0 تومان
پکیج دیواری چه فرقی با آبگرمکن دیواری دارد؟

پکیج دیواری چه فرقی با آبگرمکن دیواری دارد؟

1400/12/29 |
پکیج دیواری یکی از وسایل گرمایشی مدرن است. استفاده از استانداردهای اروپایی در ساخت آن، این محصول را  از دیگر دستگاههای گرمایشی جدا نموده است. وظیفه این محصول با کیفیت، تولید آب گرم مصرفی خانوار مانند شستشو و استحمام و غیره  است. 
 پکیج دیواری علاوه بر تامین آب گرم برای شستشوی مداوم، گرم کردن خانه را هم بر عهده دارد. به بیان دیگر پکیج هم نقش آبگرمکن و هم نقش بخاری را در خانه ایفا می‌کند. 

چگونگی کارکرد پکیج دیواری و شوفاژ

پکیج دیواری از دو مدار برای عبور آب تشکیل شده است. از یکی از مدارها آب سرد عبور می‌کند و آب را گرم نموده و آب را  برای استحمام و شستشو آماده می‌‌‌نمایید. در مدار دیگر  آب سرد وارد شده و در داخل رادیاتور گردش می‌کند و با گرم شدن رادیاتور دمای خانه بالا می‌رود. 
شوفاژها، رادیاتورهای نصب شده در داخل ساختمان هستند که  آب گرم آنها از طریق پکیج تامین‌ می‌شود. برای این کار لوله کشی  از پکیج تا شوفاژ انجام می‌شود و در فصول سرد سال گرمایش خانه  از طریق رادیاتورهای شوفاژ به راحتی باعث گرم شدن خانه می‌شود. پکیج‌های جدید نیاز به موتورخانه ندارد و هر پکیج به صورت مجزا در هر ساختمان به راحتی قابل راه اندازی است. 
پکیج دیواری

تفاوت پکیج دیواری با آبگرمکن دیواری 

 پکیج دیواری یک موتورخانه کوچک به اندازه آبگرمکن است. پکیج‌های دیواری فضای کمی را اشغال می‌کنند و انرژی کمتری نسبت به آبگرمکن مصرف می‌کنند. از مزایای آن می‌توان حذف موتورخانه و لوله‌کشی‌های گسترده در ساختمان نام برد. 
آبگرمکن‌های دیواری فقط برای گرم کردن آب مصرفی، حمام، شستشوی لباس و ظروف را تامین می‌کنند. در حالی که پکیج علاوه بر گرم کردن آب مصرفی، گرمای محیط خانه را نیز تامین می‌کند. 
آبگرمکن‌های دیواری بدون مخزن هستند. یکی از مهم‌ترین مشکلات آنها خصوصا در فصول سرد،  کاهش ناگهانی دمای آب است در حال که پکیج‌ها چنین مشکلی ندارند. 
در موقع خرید هزینه بیشتری برای پکیج دیواری پرداخت می‌کنید اما مزیت مهم آن این است که با خرید یک محصول دیگر نیازی به خرید بخاری نیست. البته گرمای آن هم بیشتر از بخاری است.  
گرم کردن خانه با پکیج باعث می‌شود که از خطرت گاز گرفتکی بخاری در امان باشید. در شوفاژ مشکلات ناشی از گاز کرفتگی وجود ندارد.
مقایسه پکیج دیواری با آبگرمکن دیواری

نکات مهم در مورد پکیج  دیواری و آبگرمکن دیواری

استفاده از پکیج دیواری و آبگرمکن دیواری باعث خشکی هوا می‌شوند. بهتر است هر  روز پنجره‌ها را باز کرده و تا هوای تازه وارد خانه شود. 
ظرفیت انرژی مصرفی در آبگرمکن‌ها بیشتر از پکیج‌ها است. پکیج‌های دیواری بازدهی انرژی بیشتری نسبت به آبگرمکن های دیواری دارند.
بازدهی بالای پکیج‌های دیواری
یکی از مزایای پکیج‌های دیواری، نداشتن صدا در حین کار کردن است که باعث آرامش بیشتری در خانه می‌شود. علت اصلی آن عملکرد بهتر پکیج‌ها و راندمان کاری بالاتر است. در حالی که آبگرمکن‌ها در موقع کار کردن سر و صدا ایجاد می‌کنند. 
پکیج‌ها به علت مصرف کمتر گاز نسبت به آبگرمکن، سازگارتر با محیط زیست هستند و آلودگی کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند. در ساخت پکیج‌های مدرن از سنسورهایی استفاده شده که باعث از بین رفتن  آلودگی‌های محیطی می‌شوند. 
پکیج سازگار با محیط
پکیج‌های دیواری در محیط های کمتر از ۶۰ متر قابل استفاده نیست. اگر فضای منزل شما کمتر از ۶۰ متر  است بهتر است از آبگرمکن دیواری استفاده کنید.
پکیج برای محیط‌های کوچک مناسب نیست
پکیج‌های دیواری و آبگرمکن‌های دیواری فضای خیلی کمتری را نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی اشغال می‌کنند. طراحی آنها طوری است که به راحتی در آشپزخانه قابل نصب هستند. 
پکیج در آشپزخانه
اگر قصد نصب پکیج دیواری گازسوز را در بالکن دارید، باید از وزش مستقیم باد در امان باشد. 
 
اگر در منطقه زندگی می‌کنند که آب آن دارای رسوبات بالاست، حتماً از یک رسوب‌زدای مغناطیسی در مسیر ورودی آب سرد به دستگاه نصب کنید تا از ورود رسوب به داخل پکیج  جلوگیری کنید.
رسوب‌زدای مغناطیسی

 کدام پکیج دیواری خوب است؟

پکیج‌های دیواری را از شرکت‌هایی که دارای اعتبار هستند و به صورت حرفه‌ای و خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند، انتخاب کنید. پکیج‌های دیواری بوتان از کیفیت و دوام بسیار مناسبی برخوردار هستند. 
در بازار انواع مختلفی از پکیج دیواری موجود است که پکیج دیواری چینی و پکیج دیواری ترکی‌های هم به وفور قابل دسترسی است اما باید برای انتخاب پکیج شرکت‌هایی را انتخاب کنید که پشتیبانی بلند مدت از قطعات تولیدی خود داشته باشند. 
شرکت‌های ایرانی از قطعات ایتالیایی بسیار مرغوب استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها  توانایی قابل قبولی برای ساخت و صادرات در پکیج را پیدا کرده‌اند. پکیج‌های خوب دارای گارانتی ۲ تا ۳ ساله می‌باشد.
امروزه به خاطر املاح زیاد خصوصاً در شهرهایی مانند اصفهان، قم و یزد استفاده از پکیج‌های دو مبدله خیلی بهتر است زیرا پکیج‌های تک مبدله بعد از چند سال رسوب می‌گیرند و باعث پایین آمدن عملکرد پکیج خواهند شد.
 پکیج‌های مدرن دارای سیستم عیب‌یابی اتوماتیک می‌باشند. این پکیج‌ها در صورت در  بروز مشکل دارای عیب‌یاب مجهز به سنسورهای کنترل عملکرد هستند. این پکیج‌ها بروز مشکل را با خطای عملکرد به صورت کدهای مشخص در مانیتور پکیج نشان می‌دهند. در این موقع سرویس کار با مراجعه به دفتر راهنما به راحتی می‌تواند این به رفع عیوب بپردازد.
عیب‌یابی پکیج
پکیج‌های دیواری به نوع دو نوع فن‌دار یا بدون فن تقسیم می‌شوند. در صورتی که پکیج شما در بالکن نصب شود، باید دستگاه فن‌دار استفاده شود. به خاطر اینکه این دستگاه فن‌دار محفظه احتراق بسته است و اگر در معرض هوا قرار گیرد، تاثیری بر عملکرد این دستگاه ندارد. البته در این موارد بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید.
چنانچه به هر دلیل پکیج شما فن دار نبود، باید مجهز به سنسور حرارتی دودکش باشد. این سنسور با دریافت علائم حرارتی گرفتگی، بسته شدن دودکش را آشکار می‌کند و به شما هشدار تعمیر پکیج می‌دهد.
در صورتی که پکیج دیواری در داخل خانه نصب شود، اگر متراژ ساختمان بالای ۷۰ متر باشد، دودکش در نظر گرفته می‌شود که باید از دستگاه‌های بدون فن استفاده شود.
 قطر دودکش باید حتما ۱۵ سانتی متر باشد. فاصله از کلاهک تعدیل تا کلاهک پشت بام به صورت عمودی باید حدود ۴ متر باشد. طول افقی دودکش نباید کمتر از ۳۰ سانتیمتر باشد.
پکیج‌ها دارای سنسور دود یا  NTC  با نام کلید ایمنی خروج دود یا  ترموستات دودکش پکیج شناخته می‌شوند. نحوه کار کردن آن به این صورت است که در زمانی که مسیر دودکش بسته باشد، دود به کلاهک تعدیل بر می‌گردد و باعث افزایش دمای کلاهک می‌شود. در صورتی که دمای کلاهک بین ۶۶ تا ۸۴ درجه باشد، ارور دودکش می‌دهد در نتیجه برای ایمنی پکیج را خاموش می شود.

چگونه پکیج دیواری را هواگیری کنیم؟

در مرحله اول بعد از خاموش کردن پمپ، باید شیر زیر پکیج را به آهستگی باز کرده و هوای آن را خارج کنیم. به خاطر مخلوط شدن هوا با آب ممکن است آب با فشار زیاد به روی زمین بریزد. پس بهتر است در زیر آن ظرف بزرگی را قرار دهید. سپس آنقدر صبر کنید تا فشار آب تنظیم گردد. در آخر هم شیر زیر پکیج را می‌بندیم و در صورت نیاز،  فشار پکیج را دوباره تنظیم می‌کنیم. 
هواگیری پکیج
برای هواگیری شوفاژ‌ها  ابتدا باید همه ورودی‌ها و خروجی‌های متصل به پکیج را باز کنید. بعد از خارج کردن هوا و تنظیم شدن فشار آب، خروجی آب را ببندید. برای اینکه بدانید هواگیری شوفاژ انجام شده یا نه اگر صدای عجیب و غریبی از آنها بلند نشود، هواگیری به درستی انجام شده است. 

چرا پکیج دیواری صدا می‌دهد؟ 

یکی از علت‌های مهم صدا دادن پکیج دیواری تراز نبودن محل نصب پکیج است که باعث چسبیدن پکیج به بدن می‌شود و سر و صدا ایجاد می‌کند‌.
خرابی سوپاپ‌ها و رینگ‌ها هم از دلایل دیگر صدا دادن پکیج است که با تعویض  قطعات و رفع خرابی ، سر و صدای پکیج برطرف می‌شود. 
خرابی فن پکیج از دیگر دلایل صدا دادن پکیج است. این خرابی ممکن است به دلیل سنگینی وجود ذرات و ناخالصی‌هایی باشد که فن و پروانه به خود گرفته‌اند. در این صورت می‌توانید فن و پروانه را تمیز نموده و فن محکم را در جای خود قرار دهید.
اجزای پکیج
یکی دیگر از عوامل ایجاد سر و صدا در پکیج دیواری گرفتگی رسوب و ذرات سنگین آب به لوله‌هاست. در این صورت با تعویض فیلتر می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید. 
صدا دادن  پکیج ممکن است از کم بودن فشار آب ورودی، وجود هوا در داخل پکیج، سرد بودن بیش از حد آب ورودی و ایراد در نحوه لوله‌کشی باشد. برای رفع این نواقص بهتر است از یک تعمیر کار متخصص کمک بگیرید. 
 

 


دسته بندی مطالب

میتونم راهنماییتون کنم؟